Thursday, June 20, 2013

Sejarah Cakar Ayam



 
Pn.Rofidah(pengasas cakar ayam) bersama suaminya.

Cakar Ayam adalah antara makanan tradisional Malaysia yang polular dan digemari ramai. Produk kami ini adalah resepi turun temurun dari nenek moyang yang mana pada asalnya bukanlah untuk dikomersialkan.


Oleh itu, syrikat Amin Hamid Enterprise memperkenalkan produk Cakar Ayam  jnma Rofidah dan Pengasasnya ialah Pn.Rofidah.Perniagaan ini mrupakan perniagaan kluarga yg tlh brkmbg lbh krg 10thn.Cakar aym ini dprbuat drpd bhn smlajd ubi kldek.Ubikeledek yg digunakn jga perlu ubi yg elok utk dimesin atu disagat dan kmudiannya digoreng dan disira dgn air gula.. Apa yg mnarik, ianya homemade oleh pngasasnya, Pn.Rofidah. Hanya beliau yg mggoreng dan mmbuat ckr ayam.Mnakala pkerja lain hnya mmbuat pembungkusan.Syarikat kami tlh mndpt bimbingn dr agensi2 krajaan spt Jabatan Pertanian, FAMA, dan SIRIM. Selain itu, Kami juga mmbuat cakr ayam dlm pelbagi bntuk mgikut khndak plggn sprti cakr ayam sarg burung, tepak sirih, bntuk ikan dan laen2. 


Tapak perniagaan kmi berada di Tapah,Perak dan kami slalu mmbuat demo cakar ayam  diekspo2 sktr Perak.Untuk maklmat lnjut boleh hubungi pemilik syrikat ini sndri Pn.Rofidah. No.tel:012 595 4644 Emel:fiedah_amin@yahoo.com

No comments:

Post a Comment